Fler bilder från Sweden Rock kryssningen...

Ja jag lovade ju lite mer ord och bilder från kryssningen... Kommer dock inte bli så mycket men lite grann i alla fall. :D

Vi träffade ju som sagt var Albin uppe i vänthallen som vi morsade på.

18.10 då stod vi och köade med tusentals hårdrockare för att få komma på båten... Det här var faktiskt den trevligaste kryssningen jag varit på måste jag ju säga...

Vad folk var trevliga och pratsamma och allt gick så lugnt och stillsamt både på och av båten... :D

När vi kom på båten gick vi 4 våningar upp till våran hytt som låg på 9:e våningen...

Kopplade av lite i hytten, packade upp de kläder man skulle ha på kvällen, snackade lite. Gick sen upp på däcket för att se när vi lämnade Stockholms hamn.

Alltid mysigt att göra det tycker jag. Jag passade också på att knäppa lite med min systemkamera när vi lämnade kajen. Blev riktigt fina bilder trots att det var rätt så mörkt redan då.

19.30 den 6:e Oktober lämnade vi ju Stockholm. :D Åh jisses, är det redan en vecka sen!?? Wow vad fort tiden går!! :O

När vi var nöjda med att ha förevigat Stockholm gick vi ner till hytten och tog det lugnt. Gjorde oss klara för kvällen..

Jag sminkade mig, lockade mitt hår med plattången, på med kläder och smycken också var man redo. :D

Vi strosade runt lite grann på båten, pratade med trevligt folk, kikade på band som spelade, jag drack lite cider & tequila.

Bandet vi kommit för att se på kryssningen var ju Gamma Ray och Kai Hansen... Men dom spelade inte förrän 01.45 på natten dom. :S

Ställde oss framme vid scenen när Exodus spelade och knäppte lite kort. Hade aldrig hört talas om dom förut, men inte riktigt min musiksmak heller...



Men dom var underhållande att kolla på tycker jag. :D



När dom spelat klart började folket runt Gamma Ray att rigga upp allt dom hade med sig, testade ljud å sånt...

MEN bakom stängd ridå! Så vi såg bara några fötter som sprang fram och tillbaka och hörde när dom testade ljudet...

Gamma Ray skulle ha börjat spela 01.45 men kom inte på scenen förrän strax efter klockan 02.10 och då hade det tjocknat på med folk kan jag ju säga...

Jävlar vilket tryck det var både från sidorna och bakom oss... Jag tappade andan flera gånger men lyckades ändå hålla behärskningen i behåll...

Vakter fanns det men dom gjorde inte så mycket åt det. Och egentligen vad skulle dom kunna göra liksom?

När Kai och Gamma Ray kom ut på scenen var det ett jäkla högt tryck i publiken och ännu värre blev det när musiken sattes igång...

OK att jag hade förväntat mig att det skulle tryckas på och vara trångt men inte så här ändå...



Sångaren och gitarristen Kai Hansen.



Bassisten Dirk Schlächter..



Kai har en härlig utstrålning på och AV scenen tycker jag... Han verkar så snäll och trevlig detta trots att han faktiskt är en stor artist...

Jag hade en jävla jubelidiot snett bakom mig som tjongade i sin vänstra armbåge i min högra axel detta trots att jag försökte knuffa bort honom upprepade gånger...

Tillslut kom den kvinnliga vakten fram och höjde handen som en varning för honom.

Då vart HAN förbannad och skulle nästan smälla till henne bakom kravallstaketet och sen fortsatte han precis som tidigare.

Den andra vakten, en man, kom också och dom varnade honom båda två. Men han gav sig inte men sen måste han ändå ha gett sig av för jag slapp honom då! :D

Jag knäppte en hel del kort trots att jag ibland fick ducka för en å annan näve som kom flygandes i luften för att bekräfta att dom gillade det dom såg och hörde...

Personligen gjorde jag det på ett betydligt lugnare sätt kan jag ju säga... :)

Jag kände av och till hur jag förlorade kontakt med verkligheten, kallsvettig, yr och mådde dåligt...

Men fan att jag skulle ge mig heller... Inte när jag stått i över en timme och väntat på att dom skulle komma ut på scenen och att få knäppa lite kort...

Tillslut så kände jag hur det ena benet vek sig under mig, jag hade ner mitt huvud för att må bättre och hörde min älskling ropa nånting till nån. Den kvinnliga vakten kom och frågade om jag ville ha vatten.

Jag svarade ja och fick det genast... Kände mig mycket piggare efter det...

Och fortsatte mitt knäppande! :D







Men efter kanske ytterligare 15-20 minuter gav vi upp, det var som älsklingen sa att det var inget nöje att stå där till slut...

Inte när man hela tiden fick parera så man inte fick nån arm i huvudet och tappade andan av både folket och den något höga musiken...

Börjar man bli gammal frågade jag mig själv?? Men älsklingen bekräftade också att även han tyckte musiken var åt helvete för hög!!

Och då kan han ändå spela rätt så högt med musik som typ här hemma och så...

Vi ställde oss på sidan om, jag ställde mig tillslut i en trappa för att försöka få lite fler bilder trots att jag ej hade dom rakt framför mig...

Jag hade mer än gärna velat vara där framme och tagit fler bilder, vart inte hundra nöjd med dom jag tog... Kände mig en aning besviken men vad ska man göra då när man känner hur man nästan håller på och tuppar av...

Vi gick till baren och jag beställde in en stor cola light med mycket is och drack... Var skakis som fan och mådde illa... Så det var extra gott med drickan just då kan jag ju säga...

Lyssnade på musiken och fortsatte med min stora hobby; att fota... ;)




Det absolut första kortet jag tog på övervåningen när vi nyss kommit ifrån trängseln där nere...

Ser ni hur jävla mycket folk det var där på en å samma gång?? :O



Det kändes som om hela båten var där och lyssnade å kollade på dom... :P





Killen som har båda händerna knäppta uppi luften, framför honom stod vi intill kravallstaketet... Då kanske ni kan tänka er vilket tryck det var överallt...

Men men... Kul var det att få lite bilder på Kai och Gamma Ray i alla fall...



Och som ni ser så hann jag ändå knäppa en hel del kort men så "bor" jag mer eller mindre med kameran i handen också när jag är iväg...

Detta för att få nån bild jag kan känna mig nöjd med i alla fall...

Denna bilden var faktiskt en av dom jag kände att jag var nöjd med. :)



Inte sån jätte bra bild tyvärr men ack så härlig... Kai kollar rakt in i kameran där jag står på sidan och flinar nöjd. :D




Jag slänger upp en sista bild på Kai igen... :D

Som ni ser så tycker jag det är så jäkla roligt att knäppa kort. Det har jag väl mer eller mindre alltid tyckt.

Men jag har nog bara tryckt av och knäppt som alla andra förut när man var mindre/yngre...

Det riktiga fotointresset har ju kommit på senare år...

När jag köpte min systemkamera så fick man med en liten lapp också om att få gå en kurs i att hantera systemkameran och kunna ta bra bilder och utnyttja alla funktionerna som finns i kameran...

Skulle ju vara himla skoj att få lite "expert" råd faktiskt. Så jag ska kolla upp detta...

Det är en kurs som annars kostar några tusen om man ska köpa den fristående. Men nu ingår den så varför inte passa på när jag ändå har chansen liksom?

Så det ska jag absolut kolla! Om jag vågar...

Jag är ju bara en hobbyfotograf och dom kanske undrar vad 17 JAG ska ha en systemkamera för med mina "låga" kunskaper...

Hmm... Jantelagen i mig har visst talat... Du ska icke tro att du är nåt...

Nä då, ingen fara... Det tror jag inte heller! :S


Kommentarer


Lämna gärna en kommentar här!


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress:Lämna gärna din mail!(Publiceras inte, bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0